Thursday 16 April 2009

E Q U I L I B R I U M

What do you have in mind when you hear:
"e q u i l i b r i u m"?
To me the word sounds like music, it has its own tone and harmony.
It sings.

In general meaning, equilibrium means a sense of balance. It is the state in which something or someone reach its/her balance point. That is how I expect this blog, a space of my thoughts, would work to me. It would somehow assist me to reach that state of balance of my everyday life. It would detoxify me from anger, hurt, or excitation. It would turn me back into null, to steadiness.

Welcome to my equilibrium, a space in where sometimes I might express my own battle to reach a peace of mind.


Indonesian:
Apa yang ada di pikiran Anda ketika mendengar kata:
"e q u i l i b r i u m"?
Di telinga saya kata ini terdengar seperti musik. Dia memiliki nada dan iramanya sendiri.
Kata ini bernyanyi.

Secara umum, equilibrium berarti keseimbangan. Equilibrium juga bermakna sebuah situasi di mana sesuatu atau seseorang mencapai titik keseimbangannya. Inilah harapan saya pada blog ini, sebuah ruang di mana saya bisa menumpahkan rasa & pikiran, dan membantu menyeimbangkan hidup keseharian saya. Menetralkan saya dari rasa marah, terluka, dan kegembiraan yang meluap-luap, mengembalikan saya ke titik nol - keseimbangan.

Selamat datang di Equilibrium!
Di sini Anda mungkin akan menemukan ekspresi konflik pribadi saya dalam mencari cara berdamai dengan kenyataan dan berjuang mencapai keseimbangan.

Salam!

No comments:

Post a Comment